Bilsem bireysel değerlendirme uygulamaları 26 Mayıs – 26 Temmuz 2024 tarihleri arasında yapıldı. Kayıt hakkı kazanan öğrencilerin şimdi ne yapmalı? Bilsem'e dair her şey TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi'nde!
TRT Çocuk
Ebeveyn Akademisi
Bilsem bireysel değerlendirme uygulamaları 26 Mayıs – 26 Temmuz 2024 tarihleri arasında yapıldı. Buna göre, kayıt hakkı kazanan öğrenciler ise 09 Ağustos'ta ilan edildi.
Ardından 12-16 Ağustos tarihlerinde itiraz başvuruları alınacak. 19-23 Ağustos bireysel değerlendirme uygulama sonuçlarına yapılan itirazların değerlendirilmesi yapılacak. 12-29 Ağustos tarihleri arasında da kayıt hakkı kazanan öğrencilerin kayıt işlemleri gerçekleştirilecek.
2024 Bilsem sınav ve mülakat takvimi velilerin en çok merak ettikleri konular. Bunun yanı sıra veliler ‘Bilsem mülakatları nasıl yapılıyor, Bilsem’e kayıt hakkı kazanan öğrencileri neler bekliyor’ gibi konularda detaylı bilgi edinmek istiyor. Konuyla ilgili TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi olarak, Üsküdar Ahmet Yüksel Özemre Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü ve öğretmenleriyle merak edilen konularda video röportajlar gerçekleştirdik. İşte Bilsem'e dair A'dan Z'ye merak edilenler...
Bilsem’in amacı: Özel yetenekli öğrencilere özel eğitim ortamları sunarak potansiyellerini geliştirmektir. Üstün potansiyelli öğrenciler ülkemizin milli servetidir.
Bilsem Nedir ve Kuruluş Amacı Nedir?
Üsküdar Ahmet Yüksel Özemre Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü Hanımzer Aslan, Bilsem nedir, amaçları, Bilsem sınavları ve Bilsem mülakatlarıyla ilgili TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne önemli bilgiler verdi. Üsküdar Ahmet Yüksel Özemre Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü Hanımzer Aslan “Bilsemler ülkemizin tüm illerinde ve İstanbul’un her ilçesinde 400’e yakın sayıda var olan Milli Eğitim Bakanlığı çatısı altındaki devletin resmi özel eğitim veren kurumlarıdır. Bilsem’in amacı: Özel yetenekli öğrencilere özel eğitim ortamları sunarak potansiyellerini geliştirmektir. Üstün potansiyelli öğrenciler ülkemizin milli servetidir. Bilsem üstün potansiyelli öğrencilere sağlanmış inanılmaz bir imkândır. Bilsem, çok kıymetli uzmanlar eşliğinde özel eğitim alınan bir kurumdur. Bilsem nitelikli ve donanımlı öğrenme ortamlarına sahiptir. Buradan aldıkları akademik ve sosyal becerilerle gelecekte başarılı olabilmektedirler” diye konuştu.
Bilsem’e Neden İhtiyaç Var? Bilsem Nedir, Ne Değildir?
Üsküdar Ahmet Yüksel Özemre Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü Hanımzer Aslan, Bilsem sınavları ve Bilsem mülakatlarıyla ilgili detaylı bilgiler vererek, Bilsem’e neden ihtiyaç olduğunu TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Üsküdar Ahmet Yüksel Özemre Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü Hanımzer Aslan, Bilim ve Sanat Merkezleri’nin asla bir kurs merkezi olmadığının altını çizdi. Velilerin çocuklarını göndermek için yarıştığı Bilsem’e neden ihtiyaç var sorusunu yanıtlayan Hanımzer Aslan, “Bilsem asla bir kurs merkezi değildir. Çok yönlüdür, kapsamlıdır, çocuğun yaratıcılığını geliştirir. Bilsem’de öğrencinin kendi ilgi alanını keşfetmesini sağlıyoruz” dedi. Üstün potansiyelli öğrenciler kadar velilere de destek olduklarını belirten Aslan, “Eğitime başladığımız ilk dönemlerde velilerimize de eğitim vermekteyiz. Özel yetenekli öğrenci velisi olmak zor bir durum. Ayrıca, veliler çocuklarını ‘üstün potansiyelli’ olarak etiketlememeye de dikkat etmeliler” diye konuştu.
Bilsem Mülakat Sınavı Ne Zaman? Bilsem Mülakat Sonuçları Ne Zaman Açıklanacak?
26 Mayıs – 26 Temmuz 2024: Bilsem bireysel değerlendirme uygulamalarının yapılması. 09 Ağustos: Bilsem kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilan edilmesi. 12-16 Ağustos 2024: Bilsem bireysel değerlendirme uygulama sonuçlarına itiraz başvurularının alınması. 19-23 Ağustos 2024: Bilsem bireysel değerlendirme uygulama sonuçlarına yapılan itirazların değerlendirilmesi. 12-29 Ağustos 2024: Bilsem kayıt hakkı kazanan öğrencilerin kayıt işlemlerinin gerçekleştirilmesi.
Bilsem Destek Grubu Öğrencilerinin Eğitimi
Sınıf Öğretmeni Dr. Başak Göfner, destek grubu öğrencilerinin eğitimiyle ilgili merak edilenleri TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Sınıf Öğretmeni Dr. Başak Göfner, Bilsem destek grubu öğrencilerle yapılan çalışmalar, öğrencilerin genel özellikleriyle ilgili bilgiler verdi. Dr. Başak Göfner, “Bilsem Destek grubunda etkinlik bazlı gidiyoruz. Destek eğitimiyle öğrencilerin ihtiyacı olan temeli atıyoruz. Özel yetenekli Bilsem öğrencileri ders çalışma alışkanlığı kazanmada ve arkadaşlık ilişkilerinde zorlanıyorlar. Bu anlamda çocuklar her gün 20 dakika onları beceri ve bilgi anlamında zorlayacak çalışma yapmalı. Yaşıtlarının yaptığı şeyler onlara çocukça geliyor. Bilsem özellikle arkadaş ortamı noktasında çocukların en rahat edeceği ortam. Kendini rahat hissedeceği, yeteneklerini saklamayacağı çocuklarla bir araya gelmeleri güzel olabilir. Sanat ve spor her çocuğun hayatında mutlaka olmalı. Karşınızdaki çocuğun yetişkin zekâsına ve çocuk duygusallığına sahip olduğu unutulmamalı. Veli veya eğitimci olarak özel yetenekli vurgusunu çok fazla yapmayalım. Bu etiketle çocuğu yaşamak zorunda bırakmayalım. Bilsem’e devam eden çocuk mutlu ve buradan bir şeyler başarmış olarak gidiyor. Çocuk farklı alanlardaki yetkinlikleriyle ilgili fikir sahibi oluyor. Her çocuğun kendi düzeyine göre beklentiler olsa daha iyi olur. Bilsem’de çocuğu her anlamda destekleyebildiğimiz küçük gruplarla çalışma imkânı var. Çocuk Bilsem’de üreten konumda.”
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Hacı Nurşat Çetinkaya, Bilsem’de bilişim teknolojileri eğitimiyle ilgili merak edilenleri TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Hacı Nurşat Çetinkaya, küçük yaş gruplarıyla etkinliklerin daha keyifli olduğunu belirterek, bilişim teknolojileri dersinde 7 ve 8. sınıftan sonra veri madenciliği, yapay zekâ gibi konular işlediklerini söyledi. Bilsem’de öğrencilerin genellikle bilişim derslerine yoğun ilgi gösterdiğini ifade eden Hacı Nurşat Çetinkaya, “En çok seçilen dersler; matematik, bilişim ve fizik. Bilsem tanılı öğrencilerin diğer öğrencilerden farklı olarak ciddi bir kapasiteleri var. Bilsem bu noktada çocuklara destek oluyor. Bilsem öğrencileri okulu ilgi çekici bulmuyorlar ve kopma noktasına geliyorlar. Bilsem çocuklara kendi düzeyindeki öğrencilerle etkinlik yapma fırsatı sunuyor. Bilsem öğrencileri, akranlarıyla etkileşimli öğreniyor ve sosyalleşiyor” dedi.
Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Çiğdem Önder, Bilsem’de teknoloji ve tasarım eğitimiyle ilgili merak edilenleri TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Çiğdem Önder, derslerde Bilsem öğrencileriyle bol bol aktivite yaptıklarını belirtti. Önder, “Bilsem öğrencileri yaratıcı fikir ve çözüm üretmede daha başarılı. Ebeveynler, teknoloji ve tasarım alanında doğal ilgili bulunan çocuklarını soru sorma ve hayal kurmaları için desteklemeliler” dedi.
Görsel Sanatlar Öğretmeni Muhammet Bakır, Bilsem’de görsel sanatlar alanında özel yetenekli öğrencilerin nasıl belirlendiğini, bilsem görsel sanatlar sınavları ve mülakatları hakkında merak edilenleri TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Görsel Sanatlar Öğretmeni Muhammet Bakır, Bilsem’de görsel sanat öğrencilerinin nasıl seçildiği, yaş grubu, resim alanında verilen destek eğitimi yetenekli öğrencilere neler kattığı gibi önemli soruları yanıtladı. Bakır, “İmge, sembol gibi kavramlar üzerinden tasarım yapmalarını bekliyoruz. Değerlendirmede oran, orantı, perspektif, yaratıcılık gibi kriterlere bakılıyor. Çocuğun hem yeteneği hem de yaratıcı düşünme becerisi önemli. Birinci sınıftan lise son sınıfa kadar öğrencimiz var. Bilsemde her çocuğa bireysel sanat eğitimi veriliyor. Görsel sanatlar sınavlarında müdahale edilmemiş, kalıba sokulmamış yetenekli öğrencileri seçiyoruz” dedi. Bilsem’deki sanat eğitiminin avantajları nelerdir sorusunu yanıtlayan Muhammet Bakır, “Görsel sanatlar eğitiminde velilerin katkısı çok önemli. Sanat eğitimi hayatın bütününü kapsar” diye konuştu.
Müzik Öğretmeni Elçin Değer Biricik, Bilsem’e müzik alanında öğrenci seçimi, sınav ve mülakatları hakkında bilgi verdi. Müzik Öğretmeni Elçin Değer Biricik, Bilsem’e müzik alanında özel yetenekli öğrencilerin nasıl belirlendiği, müzik alanında hangi yaş grubu öğrencilere, ne tür bir eğitimler verdiklerini, Bilsem’in müzik alanında yetenekli öğrencilere neler kattığını TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Elçin Değer Biricik, “Müzik alanında Bilsem sınavları ile mülakatlarda öğrencilerin müzikal yetenekleri ölçümleniyor. Sınav anında gerekli yönlendirmeleri yapıyoruz. Burada önemli olan şey Bilsem bir enstrüman kursu değil. Bilsem müzik eğitimiyle çocuklar gelecekteki mesleklerine farklılık katabilirler. Ebeveynler de Bilsem’e gelen ve bu alanda müzik çocukları çalgı alanında destekleyebilir” dedi.
Felsefe Öğretmeni Cenk Ötkünç, Bilsem’de verilen felsefe eğitimi ile ilgili bilgi verdi. Felsefe Öğretmeni Cenk Ötkünç, Bilsem’in felsefe alanında yetenekli öğrencilere neler kattığını TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Cenk Ötkünç, “Destek gruplarında temel düşünme becerisi kazandırmaya çalışıyoruz. Özel yetenekli çocukların neden felsefe eğitimine ihtiyacı var? Özel yetenekli çocuklar kavramları çok derinlikli ve çok yönlü kavrıyorlar. Bilime giden yol merak, sorgulama gibi felsefi düşünme alanlarından geçiyor. Bilsem’de felsefe düşünmenin gelişimi için önemlidir. Özel yetenekli çocuklar felsefeye küçük yaştan itibaren ilgi duyuyor. Velilerimizde felsefe konusunda bir soru işareti olabiliyor. Yaratıcı fikirler ortaya çıkabilmesi için birikim gerekiyor” dedi.
Fizik Öğretmeni Zehra Kaplan, Bilsem’de verilen fizik eğitimi ile ilgili bilgi verdi. Fizik Öğretmeni Zehra Kaplan, Bilsem’in fizik alanında yetenekli öğrencilere neler kattığını TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Fizik Öğretmeni Zehra Kaplan, “Bilsem öğrencileri fizik alanıyla oldukça ilgili. Birlikte fizik kuralları ile ilgili detaylı çalışmalar, fizik deneyleri yapıyoruz. Bilsem öğrencilerinin en belirgin özelliği meraklı ve araştırmacı olmaları. Merak ettikleri konuları derinlemesine ele alıp inceleyebiliyorlar” dedi.
Uzman Biyoloji Öğretmeni Mustafa Özel, Bilsem’de verilen biyoloji eğitimi ile ilgili bilgi verdi. Uzman Biyoloji Öğretmeni Mustafa Özel, Bilsem’in biyoloji alanında yetenekli öğrencilere neler kattığını TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Uzman Biyoloji Öğretmeni Mustafa Özel, “Bilsem’de biyolojinin temel konularıyla başlıyoruz. Bilsem öğrencilerinin en belirgin özelliği meraklı olmaları” dedi.
Uzman Fen Bilimleri Öğretmeni Banu Kara, Bilsem’de verilen fen bilimleri eğitimi ile ilgili bilgi verdi. Uzman Fen Bilimleri Öğretmeni Banu Kara, Bilsem’in fen bilimleri alanında yetenekli öğrencilere neler kattığını TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Banu Kara, “Öğrenciler proje geliştirmeye yönelik çalışmalar yapıyor. Bilsem öğrencilerinin doğaya ve topluma yönelik farkındalığı daha yüksek. Deney yapma konusunda daha istekliler” dedi.
Uzman Matematik Öğretmeni Figen Yaraş, Bilsem’de verilen matematik eğitimi ile ilgili bilgi verdi. Uzman Matematik Öğretmeni Figen Yaraş, Bilsem’in matematik alanında yetenekli öğrencilere neler kattığını TRT Çocuk Ebeveyn Akademisi’ne anlattı. Figen Yaraş, “Bilsem öğrencileri daha sorgulayıcı, eleştirel bakış açısına sahip. Yaşıtlarına göre daha ileri matematik konularını anlayabiliyorlar” dedi.
Uzman Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Zeynep Sipahi, Bilsem’e öğrenci seçme ve yerleştirme süreci hakkında detaylı bilgi verdi. Özel yetenekli bireylerin özel gereksinim gerektiren bireyler olduğunu vurgulayan Uzman Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Zeynep Sipahi, Bilsem’in her anlamda özel ilgi gerektiren bu çocukların hangi alanlardaki gereksinimlerini karşıladığını da anlattı. Sipahi, “Bilsem ön değerlendirmesi tablet üzerinden gerçekleşir. Bilsem öğrencileri özel eğitime muhtaç öğrencilerdir” diye konuştu.
Özel Yetenekli Çocuklar ve Ebeveynlere Ne Tür Destekler Veriyorsunuz?
Uzman Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Ömer Gümüşoğlu, yetenekli çocuklara destek ve iletişim noktasında anne ve babalara ne gibi öneriler verdiklerini anlattı. Uzman Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Ömer Gümüşoğlu, “Özel yetenekli öğrenciler daha mükemmeliyetçi ve kararlı oluyor, duyguları daha yoğun yaşıyorlar. Özel yetenekli çocuklar okulda akran ve öğretmenleriyle sorun yaşayabiliyor. Aileler çocuklarının okulda yalnız kaldığını söylüyor. Özel yetenekli öğrencilerin kendi okullarında ayrıca destek eğitim görme hakkı var. Aileler çocuğun yeteneklerini desteklemeli. Özel yetenekli öğrenciler okulda daha çok zorbalığa maruz kalabiliyor” dedi.
Bu içerik ilgili uzman danışman tarafından izleyicilerimizi bilgilendirme amaçlı
hazırlanmıştır. Kendinizin veya çocuğunuzun sağlığı ile ilgili her konuda, bir tıp
doktoruna veya çocuk eğitimi ve psikolojisi alanında çalışan uzmanlara danışmanızı tavsiye
ederiz.